måndag 5 oktober 2009

Cameron Todd Willingham

Jag vet att jag har lovat det förut, men nu ska det bli lite lajbans här igen. Förut skrev jag om sktitråkiga saker som nästan var mitt privatliv. Varför gjorde jag det kan man fråga sig? Jo, för jag var en toffel. Men nu är det slut med det och nu blir det andra bullar.

Den här bloggen kommer numera mestadels behandla politiska och religiösa (kanske lite annat skräp då och då).

PANG!!! Startskottet.

Jag läste en väldigt upprörande artikel i The New Yorker idag. Den handlar om Todd Willingham som 1991 blev dömd till döden för han påstods ha bränt ner sitt hus och mördat sina tre döttrar. Innan han avrättades gjordes en grundlig vetenskaplig undersökning av bevisen i hans fall och kom fram till att det var en helt vanlig brand, den var inte anlagd. Men myndigheterna ignorerade den och mördade honom.

I videon nedanför säger domaren att det faktum att Todd lyssnade på Iron Maiden stärkte honom i hans övertygelse att han hade mördat sina barn. Hallå, farfar!!! Trots att han medger att de tekniska bevisen som pekade på mordbrand var svaga dömde han en man till döden. Sicken jävla idiot, rent ut sagt. Och de idioterna som faktiskt utför själva mordet, dom borde verkligen åka dit för mord! Det blir inte rätt att döda någon bara för att någon fet, kristen kuksugare säger åt dig att göra det. Om du är beredd att döda (och säga att det är "rätt") måste du vara beredd att ta konsekvenserna och säga: "Ja, jag dödade en oskyldig människa och jag accepterar mitt straff."

Sprid tidningsartikeln ovan.


Todd Willingham - Innocent Man Executed in Texas (Nightline Sept 17, 2009) from Scott Cobb on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar