fredag 4 december 2009

Luciano Astudillo är en idiot!

Jag borde sluta läsa Aftonbladet då och då. Dom kännar pengar på det och jag blir bara arg. I den här skitartikeln beskrivs lägre skatt på hushållsnära tjänster som en utgift för staten och att detta skulle vara subventionerat. Jag blir förbannad. Hur kan folk ha en sån skev syn att de verkligen tror att det är en utgift!? Det kostar ingenting för staten. De bara inte stjäl lika mycket pengar (iofs så stjäl de mer på andra håll istället eller skuldsätter oss alla och våra barn). En subvention är när staten betalar helt eller delvis för en tjänst, men det gör den ju inte här.

Och de har en undersökning; "Ska staten subventionera hushållsnära tjänster?" ja, eller nej. Självklart ska den inte göra det, men lika självklart är att skatten inte ska höjas därför att det sker ingen subventionering idag! Aftonbladet och sossarna förvränger ord som endast 1984 kan matcha.

Jag mejlade honom, får se om jag får ett svar.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du inte nämnde din blogg, så att han får se din mindre smickrande beskrivning av hans artikel! =)

    SvaraRadera
  2. Hade med den under mitt namn! :)

    SvaraRadera
  3. Tog också och skrev ett mail till det lilla aset. Fy fan, det blev nog det längsta mail jag någonsin skrivit. Man blir törstig av att skriva så mycket... får ta och knäcka en öl och glo på Arkiv X nu.

    SvaraRadera
  4. Bra det... själv borde jag lägga mig.

    SvaraRadera