torsdag 14 januari 2010

Börja träna


Någon gång i ditt liv kommer du säkert att behöva försvara din egendom, familj eller dig själv. Om det så råkar vara på ungdomar som försöker stjäla din bil, inbrottstjuvar, våldsamma personer eller kanske till och med polisen som omringar ditt hus eller i regelrätt krig så behövs kondition, styrka och erfarenhet med vapen och strid. Ett första steg i detta kan vara att joina mig i att göra 20 000 armhävningar innan året är slut. Själv ska jag göra tre maxset varje morgon under resten av året. Om detta inte lockar dig, sätt upp nåt annat mål, gå med i en skytteklubb, börja springa, börja träna MMA, träna överlevnad eller vad som helst. När världen skiter sig, vill du åka dit för att du inte orkar springa en mil, inte vet hur man använder ett vapen eller inte vet hur man håller sig varm i skogen en vinternatt?

EDIT: Skaffade ett konto på FunBeat där alla kan se min träning. Ni kan ju alltid adda mig där. Kom att tänka på ett passande citat från "tanten" också.
"If a man dies fighting for his own freedom, it is not a sacrifice: he is not willing to live as a slave; but it is a sacrifice to the kind of man who's willing."

7 kommentarer:

  1. Det verkar som om du tror att jag faktiskt kommer att behöva ha dessa kunskaper, när världen skiter sig. Eller är det bara ett knep för att få dina bloggläsare att börja träna mer?

    Jag antar för övrigt utmaningen att göra 20 000 armhävningar under det här året.

    SvaraRadera
  2. Nä jag tror inte "världen kommer skita sig", men jag iaf föreställa mig scenarier där det kan behövas. Tänk bara på Ed Brown, eller om man någonsin ska fly från gränspolis nånstans, försvara seasteads mm. Jag funderar på att göra GSU (grundläggande soldatutbildning) nu när lumpen har blivit frivillig, inte för att slåss för den svenska staten, utan för att, om så behövs, slåss emot den.

    SvaraRadera
  3. Börja inte träna MMA det är en ring sport. Kör nåt vettigt, typ Krav Maga som är till för att användas i verkligheten och testas i strid dagligen.

    Man lärde sig inte mycket vettigt alls i lumpen. Överlevnadsutbildningen möjligtvis men den ingår nog inte i GSU...
    Lära sig hantera automatvapen kan man väll göra på nåt skjutfält i USA eller Schweiz.

    Däremot kär Spetsnaz utbildningar för äventyrsturister. Typ http://www.spetsnaztraining.com/ var det första jag hitta nu men jag har sett riktigt vettiga sånna paket med resa till Ryssland och allt.

    Skall vi åka på en sån?

    SvaraRadera
  4. Hade varit grymt. Har velat få en anledning att åka till Ukraina. Dock tycker jag "systema" kan köra upp sig i röven. Annars verkar det rätt najs.

    SvaraRadera
  5. Det finns ju kurser som inte är hand-to-hand.
    Den här exempelvis:
    http://www.incredible-adventures.com/russian_ryazan_airborne.html

    "Knife and shovel fighting"

    men vi behöver 8 pers till...

    SvaraRadera
  6. Haha, "Knife and shovel fighting" jag är lätt på. Tror jag kan fixa 3-4 st antar jag. Ska höra med dem.

    SvaraRadera
  7. Intressant. Jag kör igång med gymmandet igen nu då, blir lite taggad! :-D

    SvaraRadera