torsdag 14 maj 2009

Radiotjänst är idioter

TV-avgiften är helt efterbliven! Radiotjänst kan nog vara det mest omoraliska lagliga yrket i Sverige (och sen politiker, polis mm). Nu vill dom införa TV-avgift på datorn om SVT eller någon annan public service-kanal börjar sända hela sitt programutbud över nätet. Det är ju helt absurdt! Det är helt sjukt att man måste betala för att man KAN se på deras skitprogram. Men nästan ännu värre är folk som tycker att det ska införas en TV-skatt istället. Det är ju ännu värre! Hur kan dom inte fatta det? Om det är moraliskt fel att tvinga folk att betala för något dom kan se på, hur kan det vara moraliskt riktigt att tvinga folk att betala även när dom inte kan se? För det är ju det dom vill isf. Har jag TV(/dator) kan jag ju iaf se Uudasat även om jag inte gör det. Saknar jag TV(/dator) så måste jag betala ändå. Skitsmart! Iofs så gäller detta resonemang alla lagar. Varför inte privatisera och låta marknaden sköta sitt?

1 kommentar:

  1. Radiotjänst är ena jävla nötter. Fick nyss besök av en rackare som ansåg sig se en tv i mitt varadagsrummet. Eftersom tv'n(datorn) inte syns från dörren såg han bara skimmret eller spegelbilden av tv'n. Som återigen.... Kan ha varit en datorskräm, lampa eller dyligt

    SvaraRadera