onsdag 7 april 2010

Amerikanska mördare i uniform

För de som missat det; amerikanska soldater som ljuger om att det pågår eldstrid, skjuter ihjäl tolv personer och skadar två barn... och tycker det är roligt.

Jävla as.


Det skulle inte förvåna mig om dessa soldater åkte dit med goda avsikter och trodde att de aldrig skulle bli som andra rötägg.

Det får mig att tänka på ett inlägg på Anarchy in your head: Reasons people became cops

...a reason someone chooses to become a cop, a position where they will be given tremendous power over others with minimal consequences for their actions. I’ll start you off.

1) Picked on in high school.
2) Abusive parents.
3) Insecure about penis size/masculinity/sexuality.
4) Wants to help people… No, seriously! Sometimes it starts off that way!



BTW: anledningen till att jag inte skrivit på ett tag är fjällvandring, cp-router och tentor. Ska bli ändring nu iaf!

EDIT: La till hela 40 min videon istället. Notera även de civila vid bombningen i slutet.

6 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka! På sistone har flera av mina favoritbloggar stängt ner och jag trodde att du hade hakat på den trenden. Är det den statliga, hemliga censurbyrån som är framme?

    Tyvärr finns det människor som inte tänker tillräckligt bra eller ofta och då blir man offer för sina egna nycker. Fruktansvärt hemskt

    SvaraRadera
  2. Jag känner tre personer som sökte till en polishögskola i Sverige, två var kvinnor, så min erfarenhet (liten som den är) ger inte mycket för (3). Jag ger inte mycket för (1) och (2) heller.

    Och jag håller med dig: oavsett ens egna föreställningar om vad man skall göra så kommer situationen och miljön att fördärva dig.

    SvaraRadera
  3. Jag känner en som läser till polis nu och han älskar att bestämma över människor. Iaf en på 3) där.

    SvaraRadera
  4. "Ljuger om att det pågår eldstrid"? Det var mer än jag uppfattade, kan du ge mig tiden när dom ljuger?

    SvaraRadera
  5. Återkommer om det. Har för mig att de säger att irkaierna skjuter. Kan ha missuppfattat och att de bara vill skjuta själva. Ska kolla igenom den igen snart. Har jobb nu.

    SvaraRadera
  6. 2:49

    "Yeah, we had a guy shooting and now he's behind that building."

    Jag ser då ingen skottlossning. Men jag kanske missat nåt.

    SvaraRadera